Cuprinsul acestui studiu

Scara   1

Introducere

  1. UN MIC REZUMAT AL STUDIULUI, INCLUZÂND ȘI CONLUZIILE LUI, PE SCURT
  2. CE ESTE CANONUL?‎
  3. […CUM ȘI DE CĂTRE CINE SE APLICĂ SFINTELE CANOANE ȘI ICONOMIA LOR. LA DOGME SE POATE APLICA ICONOMIA?]
  4. A FACE DIN CANOANE DOGME, ÎNSEAMNĂ A DEVENI ERETIC
  5. SFÂNTUL BOTEZ, INCLUSIV ÎN FORMA LUI EXTERIOARĂ, ESTE O DOGMĂ SAU UN CANON?

Infaibilitatea Sfintei Biserici Ortodoxe de Răsărit

Nici ereticii, nici schismaticii, nici adunarea nelegiuită (parasinagoga) nu au harul mântuirii, după Sfânta Biserică

Un mic cuvânt despre sfințenia colivazilor

Orosul din 1756 al primirii ereticilor prin botez (neabrogat)‎

Sfântul Paisie de la Neamț

Opinia Părintelui Arhid. Ioan Ică jr.

Sfântul Cuvios Nicodim Aghioritul – Pidalion

  1. CANONUL 46
  2. CANONUL 47

Sfântul Marcu Ascetul: Nu ne mântuim prin fapte ci în dar, prin Sfântul Botez. Faptele doar actualizează harul, ferindu-ne de stricăciunea firii, dar nu acumulează vreun merit. Așadar, erezia că s-ar putea mântui vreun eretic, făcând fapte bune, chiar și mucenicie, cade.

 Dezlegare, Mărturisesc un botez 

Agravarea căderii în erezii a Romei vechi prin Conciliul Tridentin, cu exemplificare prin îndepărtarea și mai accentuată de Sfântul Botez Ortodox

Va urma:

I.           Introducere

Dr. Alexandru Anastasiu

Acest articol a fost publicat în Articole teologice, Despre Sfintele Taine și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Vă rugăm să lăsaţi un răspuns:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s